fuerta

fuerta

poniedziałek, 12 grudnia 2016

Czekolada - 3

Czekoladowe cacuszka pięknie opakowane i ułożone niczym klejnociki. Aby naprawdę popróbować belgijskiej czekolady warto kupować w różnych czekoladziarniach czekoladki na sztuki, korzystać też z ew. degustacji. Ogrom smaków jest oszałamiający. Belgowie produkują ponad 172 000 ton czekolady rocznie,  czego sami zjadają ok. 70 000 ! Oprócz wspomnianej firmy Neuhaus uważanej wraz z Godivą ( charakterystyczne złote opakowania) za najdroższe i najlepsze, największą popularnością cieszą się - Leonidas, mistrzowski Marcolini, Witamer i znacznie tańszy Galler.
W Polsce rzadko można dostać najlepsze wyroby, bo i cena jest wysoka, poza tym degustacja u źródła to zupełnie inne przeżycie. Jest tylko jeden mankament; potem  ma się już tak rozkapryszone kubki smakowe, że naprawdę trudno im dogodzić. Po jakimś czasie ( kiedyś byłam w Brukseli znacznie dłużej), można też mówić o pewnym uzależnieniu, ale ...co tam ...:)
Kto jeszcze nie oglądał - polecam do tego koniecznie stary już dość film z 2000 - "Czekolada" z Juliette Binoche.
Czekolada jest cudownym afrodyzjakiem, doskonałym antydepresantem, nieodzownym antidotum na szare, chłodne jesienne i zimowe dni. Do najsmutniejszych przeżyć na lotnisku zaliczam moment kiedy w Zurychu wyrzucono mi do kosza cały wielki słoik gorzkiej unikatowej kolekcji Lindta, kupionej na Jungfrau/ Top of Europe i choć była to moja wina ( zapomniałam, że jadę tylko z bagażem podręcznym !), to jednak z kolei Belgia kojarzy mi się z niczym nie zakłóconą słodką konsumpcją i impulsywnymi zakupami bez problemu dowiezionymi do celu.

Uwielbiam nowe smaki, ostatnio, po gorzkiej z chili modne są dodatki innych przypraw; grubej soli, pieprzu, szafranu, sezamu, imbiru, kardamonu itp. Jakąś długotrwałą awersję zauważyłam u siebie do modnej lawendy, ale kto czytał mojego bloga uważnie wcześniej - wie dlaczego :)
Dodatki z owoców, kwiatów, nasion, a nawet warzyw ( !) już nikogo nie dziwią, ten biznes bardzo podatny jest na nowości i mody, ale w cenie też zawsze klasyka. Bo czasem najprostsze rzeczy są najlepsze, liczy się jednak SMAK !

A tak w ogóle to :



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz