fuerta

fuerta

czwartek, 27 października 2016

Smaki i smaczki - Cypr














składające się z wielu dań, serwowanych w małych porcyjkach. Może być mięsne lub składające się z frutti di mare, przeważnie również z warzywnymi i serowymi dodatkami. Można zamówić też wersję całkowicie wegetariańską, jednak mniej popularną.
Jedzenie na Cyprze jest proste, zdrowe, oparte na świeżych produktach, bardzo smaczne.






Lasagne z mielonym mięsem ( rzadziej wegetariańska ) to, podobnie jak w Grecji,
danie, które znajdziemy niemal w każdej restauracji, serwowana jako samodzielna porcja lub jako jedno z wielu dań w mięsnym meeze.
Po prawej moje danie z Pafos. Nie jadam mięsa, za to frutti di mare tak, najchętniej właśnie tuż nad wodą.  Mule w cudownie delikatnym sosie ziołowo - cytrynowym sprawiły,  że moje kubki smakowe po raz kolejny ...:)


No, czasem jestem łasuchem.
Na Cyprze koniecznie spróbujcie też słynnego sera halloumi oraz nadziewanych serem kwiatów cukinii. Dla mnie - pycha !


Siedziałam nad samą wodą, a wokół stołu bardzo miłe towarzystwo, bo w biesiadach w gruncie rzeczy właśnie ono jest najważniejsze. Meeze można zamówić dla minimum 2 osób, ale raczej przyjemniej jest na pewno jeść w większym gronie. Przy poprzednim ( już dość dawno) moim pobycie na Cyprze nasz rekord kolacji wyniósł 6 godzin. Kraje południowe SLOW mają we krwi.


"Jamas !" - to wzniesienie toastu po cypryjsku. Za słońce i życie ! Niech żałują ci, co nie potrafią się nim cieszyć i psują krew innym.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz